Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Suzuki Across – bliźniak Toyoty RAV4 PHEV

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
22 Sty '24 (aktualizacja 21 Mar '25)
Średnia ocena8.5
Suzuki Across – bliźniak Toyoty RAV4 PHEVŹródło: IBRM Samar
8.5Śr. ocena

Ten SUV nie jest zbyt popularny pod marką Suzuki. Znamy go jednak doskonale jako Toyotę RAV4, która posłużyła tutaj bazą. Suzuki Across zadebiutował w 2020 roku i oferowany jest wyłącznie jako hybryda typu plug-in.

Suzuki to producent znany głownie z małych modeli osobowych i niewielkich terenówek, jak dzielny model Jimny. W 2016 roku nieduży pakiet akcji Suzuki zakupiła Toyota. Od wtedy współpraca obu japońskich marek zaczęła się zacieśniać, a pierwszymi jej efektami zaprezentowanymi w 2020 roku są dwa modele: Suzuki Swace oraz Across. Pierwszy z nich to klon Toyoty Corolli kombi, na który uważać muszą zwłaszcza kierowcy z Warszawy, gdyż 35 takich aut zasiliło flotę stołecznej drogówki. Drugi model, czyli Suzuki Across to dobrze znana na rynku Toyota RAV4, z nieco przemodelowanym przodem.

Suzuki Across EleganceŹrodło: IBRM Samar
Suzuki AcrossŹrodło: IBRM Samar

Suzuki Across – silnik, moc

O ile w gamie pierwowzoru, czyli popularnej „RAV-ki” znalazła się klasyczna hybryda w dwóch wariantach mocy: 218 oraz 222 KM, w Suzuki jest inaczej. Across oferowany jest z napędem hybrydowym typu plug-in opartym na silniku benzynowym o pojemności 2,5 litra. Moc systemowa tego napędu wynosi 306 KM i jest on przenoszony na wszystkie koła. Napęd składa się z silnika benzynowego o mocy 185 KM oraz dwóch silników elektrycznych, z których jeden umieszczony jest z przodu i ma moc 182 KM, zaś drugi z tyłu i osiąga moc 54 KM. Bateria ma pojemność 18,1 kWh.

Suzuki Across EleganceŹrodło: IBRM Samar

Suzuki Across – wymiary, funkcjonalność

Największy SUV w gamie Suzuki ma 4635 mm długości, 1855 mm szerokości i 1690 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2690 mm, a prześwit mierzy 190 mm. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 490 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń 1604 l.

Suzuki Across EleganceŹrodło: IBRM Samar

Suzuki Across – wrażenia z jazdy

Across to już nie maleństwo jak Suzuki Ignis, tylko pełnowymiarowy SUV, przy którym nawet modele Vitara i SX4 S-Cross wydają się małe. Masa własna auta wynosi prawie 2 tony, jednak napęd o mocy ponad trzystu koni mechanicznych doskonale daje sobie z nim radę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest imponujące i wynosi 6 sekund.

Suzuki Across EleganceŹrodło: IBRM Samar

Prędkość maksymalna Acrossa została ograniczona do 180 km/h. Niestety jazda z energicznym wciskaniem pedału gazu sprawia, że w kabinie jest głośno, za co winę ponosi pochodząca z Toyoty bezstopniowa przekładnia E-CVT. Zużycie paliwa wynosi średnio ok 9-10 l/100 km, a przy spokojnej jeździe można zejść do ok. 8 l/100 km.

Suzuki Across – cena

Opisywany model oferowany jest wyłącznie w jednej specyfikacji. To dobrze wyposażona wersja Elegance, której cena wynosi 284 900 zł. Nie jest to mało, zważywszy, że bliźniacza Toyota RAV4 z klasycznym napędem hybrydowym 2.5 218 KM w bazowej specyfikacji Comfort i napędem na przednią oś kosztuje 188 900 zł - to prawie 100 tys. zł różnicy. Jednak nawet topowa wersja Toyoty RAV4 GR Sport AWD-i wyceniona została na 276 153 zł, czyli 8747 zł mniej.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Suzuki Across – podsumowanie

Wydawałoby się, że Suzuki Across, z uwagi na postrzeganie marki, będzie tańszą alternatywą wobec protoplasty, czyli Toyoty RAV4. Jak jednak opisaliśmy, okazuje się droższą alternatywą dla najdroższej odmiany „RAV-ki”. W tej sytuacji nie dziwi słaba sprzedaż. Według danych IBRM Samar w 2023 roku zarejestrowano w Polsce jedynie 8 sztuk Suzuki Across, co daje temu modelowi udział 0,10 proc. w całej sprzedaży marki, a rok wcześniej było to 7 aut. Tymczasem dużo tańsza Toyota RAV4 Hybrid sprzedaje się świetnie.

Suzuki Across EleganceŹrodło: IBRM Samar

Można odnieść wrażenie, że Suzuki wcale nie zależy na wysokiej sprzedaży modeli Swace i Across, a są one dostępne w europejskiej ofercie w celu obniżenia emisji CO2 w oferowanych modelach, w związku z surowymi normami emisji spalin ciągle śrubowanymi przez Unię Europejską. Alternatywą dla Suzuki Across są także takie modele, jak Honda CR-V, Nissan X-Trail, Mazda CX-60, SsangYong Torres, Peugeot 5008, Renault Espace, Kia Sorento oraz Hyundai Santa Fe.

Konfigurator Suzuki Across znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Suzuki Across I

Osiągi i ekonomia
10/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
9/10
Cena
5/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi