Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Euro NCAP rozbiło 10 samochodów. Dwa chińskie modele okazały się bardzo słabe

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
10 Lip '25
Euro NCAP rozbiło 10 samochodów. Dwa chińskie modele okazały się bardzo słabe

Euro NCAP przeprowadził testy zderzeniowe dziesięciu samochodów. Wśród nich znalazło się sześć chińskich modeli, a także dwa spod znaku Forda, jeden Hyundai oraz jeden Polestar. Niestety, dwa z chińskich aut zaliczyły poważną wpadkę.

Euro NCAP sprawdził bezpieczeństwo kolejnych dziesięciu samochodów. Tym razem znalazły się wśród nich zarówno wersje spalinowe, jak i hybrydy plug-in oraz odmiany w pełni elektryczne. Testowane modele pochodzą z różnych klas – od maluchów przez SUV-y do modeli MPV.

Euro NCAP – lista testowanych samochodów

Chery Tiggo 7

Chery Tiggo 8

Ford Puma Gen-E

Ford Tourneo Courier/Ford E-Tourneo Courier

Hyundai Inster

Lynk & Co 02

MG P9 EV

Omoda 9

Polestar 4

ZEEKR 7X

Po przebadaniu wszystkich pojazdów i sprawdzeniu szczątkowych wyników okazało się, że pięć samochodów zasłużyło na maksymalną notę pięciu gwiazdek, a pozostałym przyznano po cztery gwiazdki. Wśród tych gorzej ocenionych modeli znalazły się dwa chińskie, którym przydarzyła się istotna wada.

Okazało się, bowiem, że w Chery Tiggo 7 oraz Chery Tiggo 8 kurtyna powietrzna oderwała się od szyny zabezpieczającej. Był to już drugi test tych samochodów, bo już podczas pierwszej próby airbag nie zadziałał prawidłowo. Jak widać zmiany wprowadzone przez producenta nie wyeliminowały problemu całkowicie.

Zdaniem specjalistów z Euro NCAP wśród aut z 4-gwiazdkowymi wynikami pewnych poprawek wymaga także Hyundai Inster. Po teście bocznego zderzenia z barierą okazało się, że drzwi nie zostały zablokowane. To oznacza, że mogą one otworzyć się, a tym samym zagrozić bezpieczeństwu pasażerów.

Euro NCAP – czasami cztery gwiazdki oznaczają poprawę

Cztery gwiazdki otrzymał również Ford Tourneo Courier. Jednak w przypadku tego modelu oznacza to poprawę w stosunku do 3-gwiazdkowego testu przeprowadzonego w 2024 roku. Wówczas po zderzeniu ze sztywna barierą słabo oceniono ochronę głowy pasażera z tyłu. Od tego momentu Ford Tourneo Courier zyskał nowe systemy bezpieczeństwa osób podróżujących z tyłu, a to zaowocowało wyższym poziomem bezpieczeństwa i lepszym wynikiem w teście Euro NCAP.

Wśród modeli, które zasłużyły na 5 gwiazdek największe wrażenie na testujących zrobił Polestar 4. Ten model uzyskał 92 proc. za ochronę dorosłych pasażerów. Pod tym względem MG P9 i ZEEKR 7X otrzymały po 91 proc., a Lynk & Co 02 i Omoda 9 – po 90 proc.

Lynk & Co 02 został wyróżniony pod względem systemów pomagających kierowcy w uniknięciu kolizji. W tej kwestii chińskiemu modelowi przyznano 89 proc. Kolejne pod tym względem auta (również chińskie) – MG P9 oraz ZEEKR 7X uzyskały po 83 proc.

Euro NCAP – szczegółowe wyniki testu zderzeniowego

Chery Tiggo 7 – cztery gwiazdki

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 80 proc.

Ochrona dzieci – 77 proc.

Ochrona pieszych – 80 proc.

Systemy asystujące – 78 proc.

Chery Tiggo 8 – cztery gwiazdki

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 80 proc.

Ochrona dzieci – 77 proc.

Ochrona pieszych – 80 proc.

Systemy asystujące – 78 proc.

Ford Puma Gen-E – cztery gwiazdki

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 75 proc.

Ochrona dzieci – 84 proc.

Ochrona pieszych – 70 proc.

Systemy asystujące – 69 proc.

Ford Tourneo Courier/Ford E-Tourneo Courier – cztery gwiazdki

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 85 proc.

Ochrona dzieci – 78 proc.

Ochrona pieszych – 78 proc.

Systemy asystujące – 66 proc.

Hyundai Inster – cztery gwiazdki

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 70 proc.

Ochrona dzieci – 81 proc.

Ochrona pieszych – 70 proc.

Systemy asystujące – 67 proc.

Lynk & Co 02 – pięć gwiazdek

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 90 proc.

Ochrona dzieci – 87 proc.

Ochrona pieszych – 83 proc.

Systemy asystujące – 89 proc.

MG P9 EV – pięć gwiazdek

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 91 proc.

Ochrona dzieci – 85 proc.

Ochrona pieszych – 84 proc.

Systemy asystujące – 83 proc.

Omoda 9 – pięć gwiazdek

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 90 proc.

Ochrona dzieci – 85 proc.

Ochrona pieszych – 81 proc.

Systemy asystujące – 80 proc.

Polestar 4 – pięć gwiazdek

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 92 proc.

Ochrona dzieci – 85 proc.

Ochrona pieszych – 81 proc.

Systemy asystujące – 79 proc.

ZEEKR 7X – pięć gwiazdek

Źródło: Euro NCAP

Ochrona pasażerów – 91 proc.

Ochrona dzieci – 90 proc.

Ochrona pieszych – 78 proc.

Systemy asystujące – 83 proc.

Podziel się ze znajomymi