Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

GAC Hyptec HT. Sprawdzamy czym kusi chiński elektryk aspirujący do klasy premium

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
3 Gru '25
GAC Hyptec HT. Sprawdzamy czym kusi chiński elektryk aspirujący do klasy premiumŹródło: IBRM Samar

GAC Hyptec HT, który zadebiutował na polskim rynku w 2025 roku napędzany jest elektrycznym silnikiem o mocy 244 KM. To także model, którym chiński producent ma chęć grania w klasie premium. W teście sprawdzamy, jakie cechy pozwalają na takie aspiracje i czy są one uzasadnione.

Chińska marka GAC oferuje w Polsce dwa elektryczne modele – GAC Aion V oraz GAC Hyptec HT. Z racji krótkiego stażu rynkowego na razie sprzedaż tych aut nie jest imponująca. Według danych opracowanych przez analityków z IBRM Samar i umieszczonych w aplikacji Mototrendy Pro+ do końca listopada sprzedano 74 auta chińskiego producenta. W tym było 28 egzemplarzy modelu GAC Hyptec HT oraz 46 sztuk samochodu GAC Aion V.

GAC Hyptec HT – formowany na okrągło

GAC Hyptec HT ma nadwozie, w którego stylistyce dominują obłości. W efekcie auto sprawia masywne wrażenie. Z przodu na pierwszy plan wysuwają się duże reflektory zachodzące wysoko na błotniki. Ponadto nie sposób przeoczyć gładkiej powierzchni zderzaka, który w dolnej części zyskał wlot powietrza.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

Z boku dostrzegamy sportowy akcent w postaci wznoszącej się ku tyłowi linii bocznych okien. Taka kreska potęguje dynamiczne postrzeganie pojazdu. Jeżeli do tego dodamy mocno obniżającą się szybę w klapie bagażnika, którą zakończono spoilerem, to możemy zaryzykować opinię, że GAC Hyptec HT to elegancki model ze sportowymi cechami.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

Całkiem inaczej prezentuje się część pasażerska testowanego pojazdu. Tutaj panuje atmosfera wszechobecnego luksusu. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości (fotele pokryto naturalną skórą Nappa) i nic tu nie trzeszczy, ani nie piszczy podczas jazdy drogami wątpliwej jakości.

GAC Hyptec HT – nikomu nie będzie tutaj ciasno

GAC Hyptec HT to model, który docenimy za przestronność wnętrza. W obu rzędach wygodnych siedzeń wygospodarowano wystarczająco dużo miejsca na nogi oraz nad głowami. Powody do zadowolenia daje także wygodna pozycja za kierownicą.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

Niestety, nie wszystko jest tak bardzo udane. Podczas obsługi urządzeń pokładowych trzeba przedzierać się przez skomplikowane menu aktywowane na 14,6-calowym, dotykowym ekranie, a w dodatku niektóre funkcje uruchamia się w niewygodny sposób. Przykład? Regulacja zewnętrznych lusterek odbywa się właśnie za pośrednictwem tego wyświetlacza, a nie tradycyjnie pokrętłem lub przyciskami.

Minusem pojazdu jest jeszcze ograniczona widoczność do tyłu. Mocno pochylona szyba w klapie bagażnika sprawia, że prowadzący ma utrudnioną obserwację tego, co dzieje się po samochodem.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

Skoro jesteśmy z tyłu to warto zauważyć, że GAC Hyptec HT ma dobre możliwości transportowe. To zasługa bagażnika o pojemności aż 670-1802 l. Szkoda tylko, że zawartości kufra nie można chronić przed wzrokiem wścibskich przechodniów. Jednak brak rolety okazuje się niemal normą w przypadku chińskich marek samochodowych. A! Zapomniałbym. Pod maską jest jeszcze skrytka, która idealnie nadaje się do transportu kabli do ładowania akumulatorów.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

GAC Hyptec HT – a uzupełnianie prądu trwa…

…minimum 28 min, gdy skorzystamy z punktu szybkiego ładowania (maks. moc 163 kW) i uzupełniamy prąd w zakresie 30-80 proc. Jeżeli w tym samym przedziale ładujemy baterie przy użyciu prądu zmiennego, to auto musi być podłączone 4,2 godz.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

W sytuacji, gdy w akumulatorach o pojemności 72,7 kWh mamy 100 proc. energii, to według producenta pokonamy w trybie mieszanym (miasto, trasa) ok. 445 km, a w mieście – 577 km. Podczas testu okazało się, że realny, maksymalny zasięg w trakcie podróżowania w mieście i poza nim wyniósł 445 km, a zatem tyle samo ile deklaruje producent.

GAC Hyptec HT – co potrafią 244 konie mechaniczne zgromadzone pod maską?

GAC Hyptec HT napędzany jest elektrycznym silnikiem generującym 244 KM oraz 309 Nm. Dzięki tej jednostce samochód rozpędza się do setki już po 7 s, a maksymalnie można nim podróżować 183 km/h. Przy takich osiągach udaje się zachować dobra dynamikę także wtedy, gdy na pokładzie znajdzie się komplet pasażerów wraz z bagażem.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

Atutem pojazdu okazało się także dopracowane zawieszenie. Świetnie spisuje się ono podczas pokonywania wszelkich nierówności nawierzchni. W takich warunkach nie dochodzi do nadmiernych wstrząsów karoserii.

Dynamiczna jazda krętymi odcinkami dróg też jest możliwa, bowiem auto nie przechyla się przesadnie na boki. Pamiętajcie jednak, że układ kierowniczy nie jest zbyt bezpośredni, a to utrudnia opanowanie pojazdu, gdy szybko przejeżdżamy przez zakręt.

GAC Hyptec HTŹródło: IBRM Samar

GAC Hyptec HT występuje tylko w jednej wersji silnikowej i w jednej odmianie wyposażeniowej Elite. Za auto z niemal kompletnym wyposażeniem trzeba zapłacić 222 900 zł, a tym samym pojazd można mieć w ramach programu NaszEauto. Jedyną dodatkowo płatną opcją jest lakier metalik, który w zależności od wybranego koloru kosztuje 4000 zł lub 8000 zł.

Podziel się ze znajomymi