Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Podsumowanie testu długodystansowego (film)
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4, którą użytkowaliśmy podczas długodystansowego testu doczekała szczęśliwie do końca sprawdzianu. Zatem czas na podsumowanie oraz opinie poszczególnych testujących.
Dacia Bigster pojawiła się na polskim rynku w 2025 roku. Samochód występuje w różnych konfiguracjach silnikowych oraz wyposażeniowych, które przedstawiliśmy podczas zapowiedzi długodystansowego sprawdzianu. Testu, do którego wybraliśmy Dacię Bigster mild hybrid 130 4x4. Zanim przekonamy się, jakie wrażenia o tym aucie mieli testujący zobaczmy, jak kształtuje się sprzedaż tegorocznej nowości w zestawieniu z pozostałymi modelami rumuńskiej marki.
Dacia Bigster – wyniki sprzedaży zawarte w aplikacji Mototrendy Pro+
Analitycy IBRM Samar zweryfikowali sprzedaż Dacii Bigster w okresie styczeń-październik 2025 roku, a dane zawarli w aplikacji Mototrendy Pro+. Z tych informacji wynika, że w omawianym czasie polscy kierowcy kupili 17 753 egzemplarzy różnych modeli Dacii.
Najpopularniejszym z nich okazała się Dacia Duster, na którą zdecydowało się 6995 klientów, na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero – 4357 dostarczonych pojazdów, a na najniższym stopni podium stanęła Dacia Jogger, którą zarejestrowano 2929 razy.
Czwarte miejsce z niewielką stratą do podium zajęła Dacia Bigster – 2589 dostarczonych pojazdów. Na piątej pozycji wylądowała elektryczna Dacia Spring, na którą zdecydowało się 883 Polaków.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – te elementy sprawdziliśmy podczas testu
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 testowana na długim dystansie pojawiła się w naszej redakcji na początku sierpnia 2025 roku. To wówczas dowiedzieliśmy się, że samochód użyczony do sprawdzianu występuje w wersji wyposażeniowej extreme.
Jednak sama specyfikacja nas nie zadowoliła i na samar.pl szczegółowo sprawdziliśmy wyposażenie seryjne oraz opcjonalne naszego pojazdu. Poznaliśmy również ceny zakupu innych odmian silnikowych oraz wyposażeniowych.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 to na tyle duży SUV, że można o nim myśleć, jako o rodzinnym modelu. W jednym z odcinków zweryfikowaliśmy przydatność auta do dalekich podróży całą familią. W tym celu oceniliśmy nie tylko dynamikę czy komfort jazdy, lecz także przestronność wnętrza oraz funkcjonalność nadwozia (czytaj: pojemność i ukształtowanie bagażnika).
Skoro Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 ma pełnić rodzinną funkcję, to oprócz praktycznego nadwozia niezbędne jest także niskie zużycie paliwa. Przecież rodzinne wycieczki nie mogą być okupione wysokimi kosztami. Dlatego w jednym z odcinków naszego sprawdzianu zweryfikowaliśmy także rzeczywiste spalanie bohaterki naszego testu.
Urlopowe wyjazdy nie zawsze odbywają się ubitymi traktami. Przecież są zwolennicy aktywnego spędzania wolnego czasu, a takie osoby często wybierają się tam gdzie jest błoto, kamienie czy inne terenowe przeszkody. Czy Dacia Bigster mile hybryd 130 4x4 nadaje się na podróże tego typu? Oceniając jej zdolności terenowe zweryfikowaliśmy nie tylko wydajność napędu na wszystkie koła, lecz także sprawdziliśmy prześwit czy kąty natarcia oraz zejścia.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 została przez nas nie tylko przedstawiona w formie pisanej oraz na zdjęciach. Dla tych, którzy wolą ruchome obrazki na Youtubie, na kanale Autokatalog przygotowaliśmy film, na którym pokazujemy wszystkie mocne i słabe strony auta.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 była użytkowana przez kilku kierowców. Każdy z nich przyjrzał się autu, ocenił jego przydatność do jazdy na co dzień w mieście oraz podczas dalekich wyjazdów z rodziną oraz większym lub mniejszym bagażem. Testujący sprawdzili auto nie tylko w ruchu, lecz także na postoju.
W tym drugim przypadku ocenili zarówno stylistykę nadwozia, jak i wykończenie wnętrza oraz łatwość (lub nie) obsługi poszczególnych urządzeń pokładowych. Jakie były ich opinie? Oddajmy im głos i niech sami pokażą co podobało im się w aucie, a co ich zdaniem wymaga poprawy lub przyzwyczajenia. Co ciekawe zdarzyły się różnorodnej oceny tych samych elementów czy cech auta.
Jacek Klimowicz – analityk IBRM Samar
Plusy:
- duży bagażnik
- ładny wygląd (do "twarzy" mu z kurzem i błotem)
- duży prześwit
- przyzwoite zużycie paliwa (średnie spalanie 6,9 litra z jazdy miasto-trasa po pokonaniu 900 km)
Minusy:
- słaba skrzynia biegów, bardzo krótkie przełożenia dla biegów od 1 do 3 (podczas redukcji szarpie, lewarek działał dość topornie wymuszając agresywne szukanie biegu)
- niefortunne ułożenie fabrycznego uchwytu do telefonu (w poziomie smartfon wchodzi w lewy górny róg głównego ekranu dotykowego w panelu centralnym i utrudnia korzystanie z niego)
- wieszające się radio
- zmiana natężenia nawiewu suwakiem powodowała, że przez przypadek ten nawiew można całkiem zamknąć
- słaba jakość tworzyw, twarde plastiki, choć wnętrze jest dość przyjemne dla oka
- przy wyższych prędkościach szum wiatru przeszkadza dając nieprzyjemne akustyczne doznania
- zbyt wąskie wnętrze, 2 osoby nie są w stanie trzymać łokci na jednym podłokietniku z przodu, pasażer musi uciekać z ręką
Darek Balcerzyk – redaktor naczelny autokatalog.pl
Plusy:
- rodzinny SUV w rozsądnej cenie
- napęd na cztery koła i przyzwoity prześwit, co pozwala na bezproblemową jazdę w lekkim terenie, przyda się też zimą, szczególnie w górach
- auto praktyczne (proste, co jest zaletą)
- niezła jakość wykończenia
- dość bogate, jak na Dacię, wyposażenie
- pojemny bagażnik
- prosty infotainment (łatwa obsługa)
- duża sieć serwisowa
Minusy:
- nazwa sugeruje większe nadwozie niż jest w rzeczywistości
- Bigster to przedłużona wersja Dustera, a nie samodzielna konstrukcja
- słaby silnik
- ręczna skrzynia biegów
- grafika ekranów, jak sprzed wielu lat
- niewygodny fotel kierowcy
- mało miejsca na nogi kierowcy (bolesne otarcia na wysokości prawego kolana spowodowane zbyt obszerną konsolą środkową)
- auto jest dość głośne, przy dłuższej jeździe hałas jest męczący
Piotr Mieszkowski – dziennikarz autokatalog.pl
Plusy:
- duża pojemność bagażnika
- relatywnie niewielkie zużycie paliwa
- bogate wyposażenie wersji extreme
- duża ilość miejsca w drugim rzędzie
- ładny design; auto wygląda nowocześnie, solidnie i przyciąga spojrzenia
- sprawdzona technika Renault; przewidywalna utrata wartości rezydualnej
Minusy:
- mało precyzyjna, manualna skrzynia biegów
- przeciętna dynamika auta; za słaby silnik do tak dużego SUV-a
- zbyt lekko działający układ kierowniczy, zwłaszcza w mieście; w trasie jest lepiej
- nadwozie jest wąskie, co ma istotny wpływ na ilość miejsca i komfort podróżowania
- szeroka konsola środkowa, która zabiera kierowcy miejsce na prawą nogę; męczące w korku
- pedał gazu umocowany pod złym kątem; w korku prawa noga drętwieje od trzymania na gazie
- duża ilość twardych plastików wewnątrz
- w egzemplarzu testowym zawieszające się radio
Ruslan Buhayevich – analityk IBRM Samar
Dacia Bigster to ciekawa propozycja — duży, praktyczny SUV w przystępnej cenie, z mocnym napędem 4×4 i przestronną kabiną. Świetny dla rodzin i aktywnych użytkowników. Niestety, konstrukcja zdradza korzenie budżetowej marki — pod względem wykończenia, ciszy w kabinie, i dynamiki jazdy odbiega od droższych konstrukcji.
Po krótkim teście można stwierdzać, że głównym atutem auta jest przestrzeń. Nie zabrakło miejsca dla pasażerów i dla bagażu w bagażniku. Systemy bezpieczeństwa należycie asystentowały w podróży.
Dacia Bigster to nie samochód sportowy i trudno oczekiwać od niej wyścigowych osiągów, jednak dynamika jazdy nie należy do jej mocnych stron. To obszar, nad którym inżynierowie mogą jeszcze popracować.