Opel Astra L PHEV 2021 – wurst w croissancie ?
Średnia ocena8.7
8.7Śr. ocena
Szósta generacja tego popularnego kompaktu, to pierwsza Astra, która po części jest ... Peugeotem 308. W jakim stopniu Opel Astra L pozostaje niemiecką konstrukcją?
Zaprezentowana w 2021 roku Astra L, czyli szósta generacja, zbudowana została na platformie EMP2, opracowanej przez koncern Stellantis. Oznacza to, że nowa Astra oraz nowy Peugeot 308 bazują na tych samych podzespołach, a także gamie jednostek napędowych. Nadwozie Astry L zaprojektowali jednak niemieccy inżynierowie, przez co niemiecki i francuski kompakt nie wyglądają na bliźniacze auta. Wygląd, to niejedyna różnica, gdyż projektanci z Niemiec popracowali także nad podwoziem, zawieszeniem i parametrami jezdnymi. Ogólny efekt należy zapisać na plus, zaś Astra L, to bardzo nowoczesny kompakt, który w niczym nie ustępuje konkurencji, a pod wieloma względami nawet ją przewyższa.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Opel Astra PHEV – silnik, moc
Chętni na najnowszą Astrę mają do wyboru jednostki znane z modeli Citroena i Peugeota. Podstawowa jednostka benzynowa PureTech ma pojemność 1.2 litra i moc 110 koni mechanicznych. Jest także odmiana 130 konna oraz diesel 1.5 130 KM. W chwili obecnej najmocniejsza Astra napędzana jest hybrydowym układem typu plug-in, opartym na silniku benzynowym 1.6, a systemowa moc napędu wynosi 180 KM. W najbliższym czasie do oferty dołączy Astra GSe z 225 konnym napędem PHEV.
Opel Astra L 2021 – wymiary, funkcjonalność
Długość całkowita Astry z nadwoziem pięciodrzwiowy hatchback wynosi 4374 mm, szerokość 1860 mm, wysokość 1442 mm, zaś rozstaw osi mierzy 2675 mm. Standardowa pojemność bagażnika Astry PHEV, to bardzo przeciętne 352 litry (w wersji spalinowej 422 litry), zaś po złożeniu tylnej kanapy 1268 litrów.
Opel Astra L 2021 – cena
Niestety, jak przystało na dzisiejsze czasy, tanio nie jest, zaś ceny nowej Astry zaczynają się od 102 900 zł za bazową specyfikację Edition, w połączeniu z podstawowym silnikiem benzynowym 1.2 110 KM. 130 konny benzyniak plus wyposażenie Elegance, to wydatek rzędu 118 900 zł, zaś z silnikiem diesla 1.5 130 KM 136 400 zł. Hybrydowa odmiana PHEV 1.6 180 KM z atrakcyjnym wyposażeniem GS Line wyceniona została na 177 500 zł, zaś z topowym Ultimate na 190 500 zł. Astra za dwieście tysięcy złotych – zapyta ktoś ? Tak, to już niestety możliwe.
Opel Astra L 2021 – wyposażenie
Opel Astra 2022 GS Line – od 126 900 złotych, obejmuje wyposażenie niższej wersji oraz dodatkowo między innymi:
- tapicerka materiał-skóra syntetyczna, ciemnoszara
- kierownica pokryta skórą perforowaną
- zaawansowany układ utrzymania w osi pasa ruchu
- ostrzeganie o pojeździe z tyłu na sąsiednim pasie i w martwym polu widzenia, o dalekim zasięgu
- kamery 360° z czujnikami parkowania przód/tył
- elementy dekoracyjne nadwozia i podsufitka w kolorze czarnym
Opel Astra 2022 Ultimate – od 148 500 złotych, obejmuje wyposażenie niższej wersji oraz dodatkowo między innymi:
- 18” obręcze aluminiowe
- alcantara z elementami ze sztucznej skóry
- Multimedia Navi z nawigacją online
- ładowarka indukcyjna telefonu
- monitoring jakości powietrza w kabinie Intelli-Air
- adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED
- panoramiczne okno dachowe, uchylane
Opel Astra L 2021 – wrażenia z jazdy
Każdy, kto choć odrobinę interesuje się motoryzacją wie, że kompakt z Russelsheim nie wywołuje raczej dużych emocji. Ot zupełnie poprawny kompakt, przyzwoite lecz niczym nie wyróżniające się auto, a już zwłaszcza stylistyką. I tutaj pojawia się nowa Astra L i wywraca do góry nogami dominujące wrażenia o modelu. Mamy bardzo nowocześnie zaprojektowany samochód kompaktowy, za którym (to nie żart!), ogląda się wiele osób, zastanawiając się pewnie, co to za ciekawe auto.
Astra L dostarcza też wielu pozytywnych wrażeń kierowcy. Pozytywnie zaskakuje zużycie paliwa, które przy prędkościach autostradowych wyniosło ok. 6 l/100 km, zaś przy spokojnej jeździe nieco ponad 4 l/100 km. To dobry wynik, jednak wiele współczesnych hybryd osiąga podobne rezultaty. Prędkość maksymalna Astry PHEV 1.6 180 KM wynosi 225 km/h, zaś od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 7,6 sekundy.
Opel Astra L 2021 – podsumowanie
Napisaliśmy w tytule „wurst w croissancie”, gdyż nie da się ukryć, że mimo ogromnej pracy niemieckich inżynierów i designerów, przy nowej Astrze sporo „majsterkowali” Francuzi. Efekt końcowy jest nie gorszy, niż w przypadku oryginału, czyli równie co Astra L interesującego Peugeota 308. Konkurenci mają się czego bać, a należą do nich m.in. Volkswagen Golf, Ford Focus, Toyota Corolla, Honda Civic, Mazda 3, Hyundai i30, Kia Ceed, czy korzystający z tych samych rozwiązań Citroen C4. Nam nowa Astra L bardzo się podoba. Czy osiągnie na rynku podobny sukces jak jej produkowane od 1991 roku mniej oraz bardziej udane poprzednie generacje? Sprawdzimy w przyszłości i wrócimy z odpowiedzią.
Konfigurator Opla Astry L znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek