Ford Puma ST-Line X – zwinny i wyrazisty
Średnia ocena7.8
7.8Śr. ocena
Niegdyś małe coupe, dziś crossover segmentu B. Ford Puma to jedna z ciekawszych propozycji w swoim segmencie, zwłaszcza w wersji ST-Line X 1.0 o mocy 155 KM.
Model Puma wytwarzany był w latach 1997-2002. To niewielkie coupe technicznie spokrewnione było z Fordem Fiestą i konkurowało z Oplem Tigrą powstałym na bazie modelu Corsa. Po kilkunastu latach, w 2019 roku, Puma powróciła, jednak w nowym życiu stała się crossoverem segmentu B. Ten ruch Forda okazał się słuszny, gdyż Puma to jeden z najczęściej wybieranych modeli Forda. Sportowo stylizowana odmiana ST-Line X nie ma może tak mocy jak ST X, jednak prezentuje się bojowo i ma wyrazisty charakter.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Ford Puma – silniki, moc
Crossover Forda oferowany jest wyłącznie z trzycylindrowymi silnikami benzynowymi EcoBoost 1.0 z układem miękkiej hybrydy (mhev). Najmniejszy z nich osiąga moc 125 KM; do auta dobrze pasuje średnia 155-konna jednostka napędowa; jest także wariant 170-konny. Topowa Puma ST X ma silnik EcoBoost o pojemności 1.5 litra i mocy 200 KM. Minusem auta jest brak napędu na wszystkie koła.
Ford Puma – wymiary, funkcjonalność
Zewnętrzne wymiary Forda Pumy wynoszą 4207 mm długości, 1805 mm szerokości i 1534 mm wysokości. Rozstaw osi opisywanego auta mierzy 2588 mm, a prześwit 164 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 456 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa powiększa się do 1216 litrów.
Ford Puma – cena
Ceny Pumy zaczynają się od 119 660 zł za auto w bazowej specyfikacji Titanium, z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM i ze skrzynia manualną, sześciobiegową. Wariant 155-konny w wersji ST-Line kosztuje 127 660 zł, zaś ST-Line X z automatem 144 710 zł. Flagowa wersja ST X 1.5 EcoBoost 200 KM, oferowana wyłącznie z manualną skrzynią sześciobiegową, to wydatek rzędu 168 200 zł.
Ford Puma – wrażenia z jazdy
Testowy egzemplarz Forda Pumy ST-Line X wyposażony był w 155-konny silnik 1.0 EcoBoost oraz skrzynię automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h takiej Pumy wynosi 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna - 200 km/h. Auto jest bardzo zwrotne, dzięki sporej mocy żwawo przyspiesza i daje dużo przyjemności z jazdy.
Odmiana ST-Line X już w standardzie jest dobrze wyposażona, liczne dodatki w postaci emblematów ST-Line czy listew progowych, tudzież nakładek na zderzaki, sprawią, że auto prezentuje się naprawdę rasowo. Jak przystało na Forda, Puma ma bardzo dobrze, sprężyście ustawione zawieszenie i świetnie się prowadzi. Odmiana ST-Line X to bez wątpienia najładniejsza konfiguracja, w jakiej można zamówić Forda Pumę.
Ford Puma – finansowanie
Osoba fizyczna, bądź firma zainteresowana leasingiem Forda Pumy ST-Line X 155 KM (cena 98 964 zł netto) może skorzystać z oferty VB Leasing. Przy założeniu, że wkład własny wyniesie 10 proc. (kwota 10 tys. zł), a okres trwania umowy to 60 miesięcy, rata miesięczna netto wyniesie 1 911 zł. Wykorzystując dostępny w serwisie AutoKatalog.pl kalkulator finansowy oraz definiując własne warunki wstępne (wielkość wkładu własnego, okres finansowania) użytkownik może sprawdzić, ile wyniosłaby go rata miesięczna kredytu.
Ford Puma – podsumowanie
Segment crossoverów segmentu B to jedna z najliczniej reprezentowanych grup samochodów. Rywalami Forda Pumy są takie modele, jak m.in. Opel Mokka, Volkswagen Taigo i T-Cross, Skoda Kamiq, SEAT Arona, Renault Captur, Mitsubishi ASX, Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Fiat 500X, Jeep Renegade, Hyundai Kona, Kia Stonic, Suzuki Vitara oraz Honda HR-V. Ford Puma, zwłaszcza w opisanej wersji ST-Line X, ale nie tylko, to bez wątpienia jedna z ciekawszych propozycji wśród małych crossoverów.
Konfigurator Forda Pumy znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek