GAC Hyptec HT. Sprawdziliśmy realny zasięg chińskiego modelu i jesteśmy nim zaskoczeni (film)
SUV
GAC Hyptec HT to chińska nowość z 2025 roku. Test pokazał, czy aspiracje tego modelu do konkurowania z elektrycznymi samochodami klasy premium są uzasadnione. Pojazd napędzany jest silnikiem o mocy 244 KM, a akumulatory mają pojemność 72,7 kWh. Zobaczmy zatem, jak te wartości przekładają się realnie na osiągi oraz zasięg samochodu.
GAC to nowicjusz na polskim rynku, bowiem marka pojawiła się u nas ze swoimi modelami w 2025 roku. W sprzedaży są obecnie GAC Aion V oraz testowany przez nas GAC Hyptec HT. Z racji krótkiego rynkowego stażu sprzedaż tych samochodów jest, jak na razie symboliczna.
Z danych opracowanych przez IBRM Samar i umieszczonych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że do klientów na razie wydano 28 sztuk modelu Hyptec HT i 46 egzemplarzy Aiona V. Dla porównania w okresie styczeń-listopad 2025 roku liderem wśród elektrycznych aut z Chin okazał się BYD Dolphin Surf, na którego zdecydowało się 1577 klientów. Na drugim miejscu uplasował się Leapmotor T03 – 1452 dostarczone auta, a na trzecim BYD Sealion 7 – 500 zarejestrowanych egzemplarzy.
GAC Hyptec HT – dynamiczny długodystansowiec
GAC Hyptec HT napędzany jest elektrycznym silnikiem generującym 244 KM oraz 309 Nm. Dzięki takim parametrom auto rozpędza się do setki po 7 s, a maksymalna prędkość wynosi 183 km/h.
Na pokładzie pojazdu znalazły się akumulatory o pojemności 72,7 kWh, a zgromadzony w nich prąd wystarczy według producenta na pokonanie 445 km (tryb mieszany) lub 577 km (miasto). W teście zweryfikowaliśmy, jaki jest realny zasięg samochodu. O tym, jaki uzyskaliśmy wynik możecie przekonać się podczas oglądania testu. Wnioski okazały się zaskakujące.
Na filmie pokazujemy także, jakie cechy pozwalają myśleć o tym samochodzie, jak o modelu klasy premium. Przestronne wnętrze, dobre osiągi, duży zasięg czy pojemny bagażnik (670-1802 l) to jeszcze nie wszystkie zalety chińskiego elektryka.
GAC Hyptec HT oferowany jest w Polsce wyłącznie ze specyfikacją wyposażeniową Elite. Auto kosztuje 222 900 zł, a zatem możliwy jest zakup w ramach programu NaszEauto.