MGS5 EV. Nowy elektryczny SUV z Chin już w Polsce i znamy jego ceny
MGS5 EV to trzeci elektryczny model chińskiej marki z brytyjskim rodowodem dostępny na polskim rynku. Jednocześnie jest to pierwszy bezemisyjny SUV tego producenta. Samochód dostępny jest w dwóch wersjach mocy i z dwiema pojemnościami akumulatorów do wyboru.
MG to zdecydowany lider wśród chińskich marek na polskim rynku. Według danych zebranych przez IBRM Samar w okresie styczeń-maj 2025 roku sprzedano w naszym kraju 5457 modeli tego producenta. To ponad dwukrotnie więcej niż dostarczyło Jaecoo (2137 egzemplarzy), które w omawianym okresie uplasowało się na drugim miejscu.
Do tej pory MG oferowało w Polsce sześć modeli: MG3 (hybrydowe lub benzynowe), elektryczne MG4, benzynowe MG ZS Classic, nowe MG ZS (hybryda lub benzyniak), MG HS, które można mieć w wersji benzynowej, jako hybrydę bądź hybrydę plug-in. Gamę uzupełniał elektryczny roadster MG Cyberster. Teraz do tych modeli dołączył kolejny elektryk, a jednocześnie pierwszy bezemisyjny SUV – MGS5 EV.
MGS5 EV charakteryzuje się bardzo responsywną i wciągającą dynamiką jazdy, typową dla elektrycznych modeli marki MG. Model płynnie łączy sportowy charakter z imponującym zasięgiem na jednym ładowaniu, szybkim uzupełnianiem energii oraz możliwością wyboru dwóch wariantów akumulatora. To samochód, który spełnia wszystkie oczekiwania: od codziennej wygody, przez osiągi, aż po zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.
MGS5 EV – ze szczyptą sportowego wizerunku
MGS5 EV stylistyką nawiązuje do pozostałych modeli chińskiej marki. Jednocześnie za sprawą wąskich reflektorów oraz umieszczonych nad nimi przetłoczeń w aucie wyczuwa się charakter sportowy połączony z masywnością. Z tyłu na pierwszy plan wysuwa się listwa będąca swoistym łącznikiem obu lamp.
Wnętrze wykończone materiałami dobrej jakości zapewnia wystarczającą przestronność w obu rzędach siedzeń (rozstaw osi to 2730 mm). Prowadzący ma przed sobą deskę rozdzielczą, na której zastosowano dwa ekrany – umieszczony centralnie 12,8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego oraz ekran o przekątnej 10,25 cala, na którym eksponowane są cyfrowe wskaźniki.
MGS5 EV – funkcjonalne wnętrze
MGS5 EV to samochód, który może przypaść do gustu rodzinom. Takie postrzeganie to nie tylko zasługa optymalnego rozplanowania części pasażerskiej, lecz także projektu bagażnika z podwójną podłogą. To prawda, że pojemność 453-1441 l nie jest wzorcowa dla SUV-a o wymiarach (dł./szer./wys.) 4476/1849/1621 mm, ale powinna w zupełności wystarczyć do spakowania urlopowego ekwipunku całej familii.
MGS5 EV występuje z silnikami o mocy 170 KM lub 231 KM. W pierwszej postaci samochód rozpędza się do setki po 8 s, a w drugiej po 6,3 s (w trybie Sport). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 170 km/h lub 190 km/h.
MGS5 EV – dwie wersje mocy i dwie pojemności baterii
W przypadku słabszej odmiany na pokładzie są baterie o pojemności netto 47,1 kWh (Standard Range), a w mocniejszym MGS5 EV zastosowano akumulatory o użytecznej pojemności 62,1 kWh (Long Range). Maksymalny, średni zasięg 170-konnej wersji to 340 km, a w trakcie jazdy w mieście – 491 km. Te wartości dla samochodu z silnikiem generującym 231 KM wynoszą odpowiednio 480 km oraz 682 km.
Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym (AC) dla mniejszej baterii to 7 kW, a dla większej – 11 kW. Z kolei prądem stałym (DC) – 120 kW i 139 kW. Jeżeli skorzystamy z domowego gniazdka to prąd w akumulatorze o pojemności 47,1 kWh uzupełnimy w 100 proc. po 26,5 godz., a w baterii o pojemności 62,1 kWh po 35 godz. Na punkcie szybkiego ładowania energia zostanie uzupełniona w zakresie 10-80 proc. po 24 min (47,1 kWh) lub po 28 min (62,1 kWh).
MGS5 EV – dostępne w Polsce z 7-letnią gwarancją
MGS5 EV jest już dostępne w Polsce. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej w ofercie są dwie specyfikacje wyposażeniowe – Excite lub Exclusive. W przypadku słabszej odmiany ceny startują od 143 900 zł (Excite), a samochód ze specyfikacją Exclusive to wydatek minimum 153 900 zł. Mocniejsze wydanie pojazdu kosztuje odpowiednio 158 900 zł bądź 168 900 zł.
Producent udziela na samochód 7-letniej, potrójnej gwarancji. O co chodzi? Oprócz standardowej ochrony ograniczonej przebiegiem 150 tys. km jest jeszcze 7-letni program Assistance zapewniający przez ten okres coroczne, bezpłatne kontrole, na których sprawdzanych jest 7 głównych układów pojazdu. Na siedem lat przewidziano jeszcze perforacyjną gwarancję. Na regularne przeglądy pojazdu trzeba zgłaszać się do serwisu raz na rok lub po przebiegu 24 tys. km.