Nowy Hyundai Ioniq 9 już w Polsce – zasięg, cena
Elektryczny SUV, Hyundai Ioniq 9 został zaprezentowany w Polsce. Ioniq 9 korzysta z tych samych rozwiązań co Kia EV9. Pierwsza auta trafią do klientów za trzy miesiące. Ceny od ok. 310 tys. zł.
Elektryczny SUV, Hyundai Ioniq 9 został zaprezentowany w Polsce. Ioniq 9 korzysta z tych samych rozwiązań co Kia EV9. Pierwsza auta trafią do klientów za trzy miesiące. Ceny od ok. 310 tys. zł.
Który z modeli sięgnie w tym roku po prestiżowe trofeum „World Car of the Year”? Na placu boju pozostało dziesięciu kandydatów, wśród których figurują auta takich marek jak m.in. Audi, Toyota, Ford oraz Volkswagen. Rok temu bezkonkurencyjna okazała się Kia EV9.
Kia podała pierwsze informacje na temat topowej wersji modelowej elektrycznego EV9 w specyfikacji na rynek europejski. Noszący oznaczenie GT olbrzym zadebiutował w listopadzie br. podczas wystawy Los Angeles Motor Show.
Flagowy samochód elektryczny Kii może być narażony na błąd oprogramowania zintegrowanego hamulca elektronicznego. Usterka wpływa na wydłużenie drogi hamowania auta, gdy kierowca korzysta z funkcji zdalnego asystenta parkowania (system RSPA).
Hyundaiowska rodzina modeli Ioniq powiększyła się o pełnowymiarowego SUV-a, który może zabrać nawet do siedmiu pasażerów. Na tej samej płycie podłogowej bazuje najgroźniejszy rywal „dziewiątki”, czyli monumentalna Kia EV9.
Wśród modeli startujących w konkursie byli tak mocni gracze jak chociażby Skoda Octavia, Kia EV9, Lexus NX, Hyundai Kona oraz Dacia Duster. Największe uznanie jury zdobył jednak atrakcyjnie wyceniony model międzynarodowej grupy Stellantis.
Mierząca ponad pięć metrów długości Kia EV9 wywiera ogromny wpływ na rozwój stylistyki kolejnych modeli koreańskiej marki. W ślad za elektrycznym kolosem podąża mająca sylwetkę podniesionego hatchbacka Kia EV6.
Najnowsza edycja konkursu o nagrodę „World Car of the Year” przyniosła zwycięstwo modelowi Kia EV9. Dodatkowo ten mierzący ponad pięć metrów długości SUV nie miał sobie równych w kategorii pojazdów elektrycznych.