Jeep Compass II – nadchodzi czas pożegnania
Druga generacja kompaktowego SUV-a, jakim jest Jeep Compass, powoli odchodzi, przygotowując miejsce następcy. Nowego Compassa można już zamawiać, tymczasem poprzednik wciąż jeszcze jest w ofercie.
Druga generacja kompaktowego SUV-a, jakim jest Jeep Compass, powoli odchodzi, przygotowując miejsce następcy. Nowego Compassa można już zamawiać, tymczasem poprzednik wciąż jeszcze jest w ofercie.
Aż 1240 samochodów amerykańskiej marki wytypowano w ramach akcji serwisowej, która poprawi działanie pedału hamulca, mającego tendencję do zbyt głębokiego zapadania się. Ta sama usterka może wystąpić w modelu Alfa Romeo Tonale.
W wybranych egzemplarzach Jeepów Compass oraz Renegade o napędzie hybrydowym Plug-in mogą wystąpić trudności z ładowaniem akumulatora 12 V, co zwiększa ryzyko nagłego wyłączenia pojazdu. Użytkownicy aut zostaną powiadomieni o szczegółach akcji serwisowej.
W modelu SUV amerykańskiej marki może dojść do nagłego wyłączenia świateł do jazdy dziennej. Co gorsza, kierowca będzie miał trudności z ich ponownym uruchomieniem.
W wybranych egzemplarzach obu modeli amerykańskiej marki zainstalowano wadliwy akumulator 48V. Jest on bowiem podatny na przegrzanie w przypadku przedostania się wody, co zwiększa ryzyko pożaru.
Compass to kompaktowy SUV obecny w ofercie Jeep'a od 2007 roku. Druga generacja zadebiutowała w 2017 roku i oferowana jest z napędami hybrydowymi. Szkoda jednak, że nie każda wersja ma napęd na wszystkie koła…
W wybranych egzemplarzach amerykańskiego SUV-a mogą wystąpić problemy z automatycznym załączaniem elektrycznego hamulca postojowego. Usterka tego urządzenia spowodowałaby niespodziewane przemieszczenie się zaparkowanego pojazdu.
Określenie „miejski Jeep” jeszcze do niedawna było uważane za oksymoron, ale nowe wersje e-Hybrid modeli Compass i Renegade mają to zmienić. Czy im się uda?