Mazda CX-80 PHEV - czy to już segment premium?
Ten największy w Europie SUV Mazdy zadebiutował w ubiegłym roku i próbuje sił w wymagającym segmencie E-SUV. Czy Mazda może podebrać klientów markom premium? Jakościowo tak, cenowo – to zależy.
Ten największy w Europie SUV Mazdy zadebiutował w ubiegłym roku i próbuje sił w wymagającym segmencie E-SUV. Czy Mazda może podebrać klientów markom premium? Jakościowo tak, cenowo – to zależy.
W samochodach coraz powszechniej wykorzystuje się systemy wspomagające kierowcę podczas prowadzenia pojazdu. Testy przeprowadzone przez stowarzyszenie Euro NCAP pokazały, że nie wszystkie systemy są wystarczająco przyjazne i bezpieczne dla użytkowników.
Jednym z modeli sklasyfikowanych w najnowszym raporcie Euro NCAP jest Hyundai Santa Fe. W podstawowej wersji wyposażenia futurystycznie stylizowany SUV koreańskiej marki otrzymał tylko cztery gwiazdki. Ponadto do testów zderzeniowych wybrano dwa elektryczne crossovery producentów chińskich.
Najbardziej prestiżowy SUV w gamie japońskiej marki kosztuje od 280 900 złotych. Bazową wersję napędza silnik wysokoprężny 3.3 e-Skyactiv D o mocy sięgającej 254 koni mechanicznych. Topową odmianę Plug-in importer wycenił na kwotę 348 900 złotych.
Oto nowy model flagowy w ofercie Mazdy. Nazywa się CX-80, mierzy prawie pięć metrów długości, ma napęd na wszystkie koła i fotele kapitańskie w drugim rzędzie, a także sterowanie głosowe Alexa. Bazowa wersja kosztuje od 280 900 złotych.