Ford Ranger Wildtrak X - kurczak na sterydach
Ten niezwykle popularny pick-up zadebiutował ponad 40 lat temu, a dziś oferowana jest szósta generacja Forda Rangera. Sprawdziliśmy co potrafi atrakcyjna wersja Wildtrak X.
Ten niezwykle popularny pick-up zadebiutował ponad 40 lat temu, a dziś oferowana jest szósta generacja Forda Rangera. Sprawdziliśmy co potrafi atrakcyjna wersja Wildtrak X.
Ford Ranger okazał się w 2024 roku hitem sprzedaży wśród pikapów. Do klientów trafiły łącznie 1963 egzemplarze tego modelu. Pozwoliło to uzyskać 42-procentowy udział w rynku w segmencie pikapów
Fordowska półciężarówka może pochwalić się zupełnie nową wersją napędową. Jest nią ładowana z zewnętrznego źródła hybryda 2.3 PHEV o mocy 281 KM. Ceny wtyczkowozu zaczynają się powyżej 280 tys. złotych brutto.
Samochód amerykańskiej marki zwraca uwagę wykonaną z aluminium zabudową rozpoznawczo-operacyjną typu hardtop. Napęd zapewnia Rangerowi silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, która trafia na wszystkie koła dzięki manualnej skrzyni sześciobiegowej.
Jak ujawnił amerykański koncern, nowa wersja modelowa z dopiskiem PHEV uzyskuje najwyższy spośród wszystkich produkowanych wersji Rangera moment obrotowy (aż 690 niutonometrów). W trybie elektrycznym fordowski pickup rozwija zasięg w granicach 45 kilometrów.
Historia Forda Rangera ma już ponad 40 lat i rozpoczęła się Ameryce Północnej w 1983 roku. Dwa lata temu zadebiutowała VI generacja tego pick-upa, a jedną z atrakcyjniejszych wersji jest Ranger Platinum z trzylitrowym dieslem.
Debiutująca na rynku europejskim seria fordowskiego pick-upa to ukłon w stronę sportów motorowych. Rangera MS-RT wyposażono w turbodiesla 3.0 EcoBlue V6, który rozwija moc 240 KM i aż 600 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
W swoim poprzednim wcieleniu Amarok bazował na volkswagenowskiej płycie podłogowej, jednak najnowsza wersja pick-upa niemieckiej marki korzysta już z dobrodziejstw technologii zapożyczonej z modelu Ford Ranger.